Thursday 17 November 2011

လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ၿဖစ္ေလ႕ ၿဖစ္ထ ရွိေသာ အမွားမ်ား

လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ၿဖစ္ေလ႕ ၿဖစ္ထ ရွိေသာ အမွားမ်ား


လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို႕ရဲ႕အလုပ္ထဲမွာ ေနာင္တရ ၀မ္းနည္းေနမယ့္
ကိစၥတစ္ခ်ိဳ႕ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾက ဖူးပါတယ္။ သူတို႕ဟာ ဒီအေၾကာင္းကို
ျပန္ေတြးတိုင္း တႏံု႕ႏံု႕ခံစား ၾကရပါတယ္။
ဒီလို အျပဳအမူေတြကို
ျမင္သားနဲ႕ျဖစ္ေစ၊ မျမင္သာတဲ့ နည္းနဲ႕ျဖစ္ေစ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ တတ္ၾကၿပီး
ဒါေတြဟာ ေရွာင္မယ္ဆိုရင္ ေရွာင္လို႕ရတဲ့ အမွားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို
အမွားမ်ိဳးေတြက သင့္အလုပ္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ေလ်ာ့ပါး သြားေစတာအၿပင္
ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးမ်ား အမ်ားအၿပား ၿဖစ္လာနိုင္တာေၾကာင္႕
ေရွာင္ရွားသင္႕ပါတယ္။ တခါတရံ မိမိရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင္႕ မိမိနဲ႕
ပါတ္သက္ဆက္ႏြယ္တဲ႕ ပါတ္၀န္းက်င္ကိုပါ ထိခိုက္နိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္
အတြင္း ၿဖစ္ေလ႕ၿဖစ္ထ ရွိတဲ႕ အေလ႕အက်င္႕ေတြကေတာ႕


(၁) စဥ္းလဲ ေကာက္က်စ္ၿပီး မရိုးသားတဲ့ အျပဳအမူမ်ား
- ဒါကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ၿဖစ္ေလ႕ၿဖစ္ထ ရွိတဲ႕ အၿပဳအမူမ်ိဳး
ၿဖစ္ပါတယ္။ အသစ္၀င္တဲ႕ ၀န္ထမ္းကို လက္ရွိ၀န္ထမ္းႏွင္႕ ပူးတြဲ႕
တာ၀န္ခ်ထားၿခင္း လုပ္ငန္းတူ တစ္ခုကို ပူးတြဲတာ၀န္ေပးၿခင္း မ်ားတြင္
ပိုမို ၿဖစ္ေလ႕ရွိသည္။ စဥ္းလဲ ေကာက္က်စ္တဲ့ အျပဳအမူ သို႕တည္းမဟုတ္
ရိုးသားမႈ မရွိတဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ ပထမဦးဆံုး အၾကိမ္မွာ
တစ္စံုတစ္ေယာက္က ျဖစ္ေစ၊ အျခားလူမ်ားက ျဖစ္ေစ ေတြ႕ျမင္ခ်င္မွ
ေတြ႕ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုမ်ိဳး ျပဳမူ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို
တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႕ အျခားလူေတြက ရိပ္စားမိ၊ ေတြ႕ျမင္မိလာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
မေကာင္းမႈဟူသည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွိဘူးဟု ဆိုၾကသလို မရိုးသားတဲ့ အျပဳအမူေတြ
ကိုလည္း ၾကာၾကာဖံုးကြယ္လို႕မရႏိုင္ပါဘူး
။ တကယ္လို႕မ်ား အဲဒီလို
ကိုယ့္ရဲ႕မရိုးမသား ျပဳမူ လုပ္ေဆာင္မႈ တစ္ခုကို လက္ပူးလက္ၾကပ္
အမိခံလိုက္ရၿပ ီဆိုရင္ေတာ့ ျငင္းဆိုေနျခင္း မရွိဘဲ ရဲရဲ၀င့္၀င့္
၀န္ခံၿပီး မိမိလုပ္ရပ္ အတြက္ တာ၀န္ယူဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

(၂) တရားမ၀င္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား
- ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ ျပိဳင္ဘက္ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ မိတ္ေဆြ
သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို အေရးႀကီး လွ်ိဳ႕၀ွက္ သတင္း အခ်က္ အလက္ေတြ
ခိုးယူေပးျခင္းနွင္႕ နည္းပညာမ်ား ခိုးယူေပးၿခင္း



(၃) အလုပ္ခ်ိန္ အတြင္း အလုပ္ခြင္၌ ရွိမေနျခင္းႏွင္႕ လုပ္ငန္းခ်ိန္တြင္
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿခင္း
- ၀န္ထမ္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ရံုးတက္ခ်ိန္ ေနာက္က်ၿခင္း  ေန႕လယ္စာကို
အခ်ိန္ၾကာၾကာယူၿပီး စားသံုးတတ္ၿခင္း ႏွင္႕ သို႕တည္းမဟုတ္ အလုပ္ေတြကို
တက္သုတ္ႏွင္ကာ အၿပီးသတ္ၿပီး ရံုးကေန အခ်ိန္ေစာ၍ အလုပ္ဆင္းၿခင္း မ်ားကို
တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ၿပဳလုပ္ တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ အလုပ္ကိစၥ ႏွင္႕ ခရီးထြက္
ရာတြင္ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာ ကိစၥ သို႕မဟုတ္ အပန္းေျဖ တဲ့အေနနဲ႕ ျဖစ္ျဖစ္
ခရီးထြက္ၿခင္းမ်ားကို  အလုပ္ကိစၥ သြားသလို သတ္မွတ္လိုက္ၿခင္း
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥနဲ႕ မၾကာခဏ အျပင္ထြက္ၿခင္း ရံုးခ်ိန္အတြင္း ကိုယ္ေရး
ကိုယ္တာ ကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿခင္း လုပ္ငန္းနွင္႕ မသက္ဆိုင္ေသာ ဧည္႕သည္မ်ား
အလာမ်ားၿခင္း ဒါေတြဟာ ေရွာင္ရမယ္႕  အျပဳအမူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။



(၄) လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း လူမႈေရး ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား
- အလုပ္ခြင္အတြင္း အလုပ္ကစၥႏွင္႕ က်ား၊ မ လူမႈေရး  ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား
ကိစၥႏွစ္ခုဟာ ေရာယွက္လို႕မရတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။  သင့္ရဲ႕အိမ္ေထာင္ရွိ
ေဘာ့စ္ သုိ႕မဟုတ္ အထက္အရာရွိ ျဖစ္ေစ၊ အိမ္ေထာင္မရွိ ေဘာ့စ္ သုိ႕မဟုတ္
အထက္အရာရွိ တို႕နဲ႕ၿဖစ္ေစ  ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဆက္ဆံမႈ သုိ႕မဟုတ္ လူမႈေရး
ရႈပ္ေထြးမႈျပဳလုပ္ တာေတြဟာ သင့္ရဲ႕အလုပ္ကိုသာမက သင္႕ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ
ထိခိုက္ပါလိမ့္မယ္။  ဒါအၿပင္ ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း လူမႈေရး
ရႈပ္ေထြးမႈမ်ားသည္လည္း ေရွာင္ရွားသင္႕သည္႕ အခ်က္မ်ား ၿဖစ္ပါသည္။



(၅) ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ မပီသတဲ့ ပံုရိပ္နဲ႕၀တ္စားဆင္ယင္မႈ
-ယူနီေဖာင္း ေပးတဲ႕ ရံုးေတြမွာေတာ႕ ဒီအခ်က္က မရွိနိုင္ပါဘူး။  ႏိုင္ငံ
ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာေတာ့ အလုပ္ခြင္အတြင္း ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ဆိုင္ရာ
သတ္မွတ္ ျပဌာန္းခ်က္ေတြဟာ မ်ားမၾကာမီ ႏွစ္မ်ားအတြင္း တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္
မရွိေတာ့ဘဲ ေျဖေလ်ာ ့ေပးလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ၀တ္စား
ဆင္ယင္မႈေတြကိုေတာ့ ဆင္ၿခင္သင္႕ပါတယ္။
- ရွဴးဖိနပ္မွလြဲ၍  စကတ္တိုေတြ၊ အကီ်ၤေတြ၊ ေဘာင္းဘီေတြကို သားေရထည္နဲ႕
ခ်ဳပ္လုပ္၀တ္ဆင္တာမ်ိဳး၊
- လံုၿခံဳမႈ မရွိသည္႕ အမ်ားအၿမင္တြင္ မသင္႕ေတာ္သည္႕ အ၀တ္အစားမ်ိဳး  ၀တ္ဆင္ၿခင္း
- ေရေမႊး သုိ႕ အေမြးနံ႕သာမ်ား အလြန္အကၽြံ ဆြတ္ဖ်န္းမႈ
- ညစ္ပတ္တြန္႕ေၾကေနတဲ့ အ၀တ္အစားမ်ား
မနက္ခင္း ရံုးသြားခါနီးတိုင္း အလုပ္ခြင္ သြားမည့္လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ့
၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို စစ္ေဆး သံုးသပ္ၾကည့္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ဒါအၿပင္
မိမိလုပ္ကိုင္ရမည္႕ လုပ္ငန္းသဘာ၀ ၊  မိမိရဲ႕ ရာထူးအဆင္႕အတန္း နဲ႕
လိုက္ေလွ်ာညီေထြ ရွိတဲ႕ အ၀တ္အစား မ်ိဳး ၿဖစ္သင္႕ပါတယ္။ သင္၏
၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ တစ္ဖက္သားအား ေစာ္ကားသည္႕ သေဘာမ်ိဳး မသက္ေရာက္
ေစသင္႕ပါ။ သင္၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္လည္း သင္႕၏ ဂုဏ္သိကၡာကို အေထာက္အကူ
ၿပဳပါသည္။



(၆) ကုမၸဏီအတြင္း ေဖာ္လံဖားမႈ
- ကုမၸဏီတိုင္းမွာ ေဖာ္လံဖား တစ္ေယာက္ေတာ ့ရွိပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႕
ႏႈတ္ဖ်ားဟာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူရဲ႕အၾကိဳက္ လိုက္ေျပာဖို႕ အဆင္သင့္
အၿမဲရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလို အထက္လူၾကီးရဲ႕ အၾကိဳက္ လိုက္ေျပာဖို႕
ျဖစ္ေစရတာကေတာ့ ဒီလို လူေတြကေတာ့ ဒီလိုလူေတြမွာ ဒီလို ေျပာဆိုျပမႈအျပင္
အျခားျပစရာ အရည္အေသြး မရွိလို႕ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႕ေတြဟာ သူတို႕
ရရွိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ရာထူးတာ၀န္နဲ႕ မထိုက္တန္တဲ့ လူေတြျဖစ္ျပီး လုပ္ေဖာ္
ကိုင္ဖက္ေတြကို အသံုးခ်ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ သင္ဟာ
အဲဒီလို ေဖာ္လံဖားတဲ့သူ ျဖစ္ေနျပီလား။ ဒီလိုျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ သင့္ရဲ့
ေကာင္းမြန္တဲ့ဂုဏ္သိကၡာကို မထိခိုက္ေစဖို႕ သင့္ကိုယ္သင္ ေျပာင္းလဲ
ယူရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သင္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီအတြင္းမွာ
ေဖာ္လံဖားတဲ့သူေတြ မ်ားေနၿပီလား။ ဒီလို မ်ားေနၿပီဆိုရင္ေတာ့
အဲဒီကုမၸဏီကေန ေျပာင္းဖို႕လိုအပ္ေနပါၿပီ။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ေစာင့္ထိန္းတဲ့
လူေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြရွိတဲ့ ေနရာ၀န္းက်င္မွာပဲ ေကာင္းတဲ့
အက်င့္စရိုက္ေတြဟာ  ရွင္သန္ႏိုင္မွာပါ။



(၇) ကုမၸဏီဧည့္ခံပြဲမ်ားတြင္ ေဟာ့ရမ္းမႈ
-မန္ေနဂ်ာအဆင့္ရွိတဲ့ လူေတြအားလံုးဟာ ကုမၸဏီက စီစဥ္ျပဳလုပ္တဲ့
ဧည့္ခံပြဲေတြ၊ အျခား အခမ္းအနား အစီအစဥ္ ေတြကို မလြဲမေသြ တက္ေရာက္ၾကရဖို႕
ရွိပါတယ္။ ေဖာက္သည္ေတြ ပါ၀င္တဲ့ ပြဲလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ဧည့္ခံပြဲေတြမွာ
ဧည့္ခံတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာမ်ားကို အလြန္အကၽြံ ေသာက္သံုးၿပီး ရႈမေကာင္း၊
ျမင္မေကာင္း ျဖစ္ရတာမ်ိဳး မလုပ္မိဖို႕ လိုပါတယ္။ အလုပ္ခြင္ထဲမွာမွ
မဟုတ္တာ ဆိုေပမယ့္သင္ဟာ အလုပ္ကိစၥနဲ႕တက္ေရာက္ေနတာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မေမ့အပ္ဘဲ
ကၠၿႏၵသိကၡာနဲ႕ ျပဳမူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ ဆိုရင္ေတာ႕
မိန္းကေလးမ်ားပါ အထူး သတိထားသင္႕တဲ႕ အခ်က္ တစ္ခ်က္ၿဖစ္ပါတယ္။



(၈) လုပ္ပိုင္ခြင္႕ကို အလြဲသံုးစားမႈမ်ား ႏွင္႕ လိမ္လည္မႈမ်ား
ကိုယ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီ ရံုးကေန ရံုးသံုးစာေရး ကိရိယာေတြျဖစ္တဲ့
စာရြက္၊ ပင္အပ္၊ ေဘာပင္ေတြ အိမ္သယ္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေလာက္ကို မဆိုလိုျခင္ပါ။
မေတာ္မေလ်ာ္ ကုန္က်စရိတ္ေတြ လိမ္လည္ခ်ဲ႕ကား တင္ျပေတာင္းဆိ္ုတာ မ်ိဳးေတြဟာ
ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အျပဳအမူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျပဳအမူေတြဟာ သင့္ရဲ႕အလုပ္
ဂုဏ္သိကၡာကို ပြန္းပဲ့ထိခိုက္ေစတာ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ
ကိစၥနဲ႕ျဖစ္ျဖစ္၊ အပန္းေျဖတဲ့ အေနနဲ႕ ျဖစ္ျဖစ္ ခရီးထြက္တဲ့အခါ ရံုးကိစၥ၊
အလုပ္ကိစၥသြားသလို သတ္မွတ္လိုက္ၿပီး စရိတ္ကေန ျပန္ထုတ္ယူတာ
မ်ိုဳးေတြကေတာ့ အဆိုးဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင္႕ကို အလြဲသံုးစား
လုပ္မႈနဲ႕ လိမ္လည္မႈမ်ားဟာ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ အစည္းတိုင္းမွာ အၿဖစ္အမ်ားဆံုး
ကိစၥေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္း အတြင္းရွိ မည္႕သည္႕ဌာနတြင္ မဆို
ၿဖစ္နိုင္သည္႕ အလားအလာ ရွိပါသည္။


အထက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္ အခ်က္မ်ားဟာ ေရွာင္မယ္ဆိုရင္ ေရွာင္လို႕ရတဲ့ အခ်က္ေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျပဳမူတာေတြဟာ သင့္ဘ၀တာ အလုပ္အကိုင္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို
ေလ်ာ့က်ေစတဲ့ အၿပင္ သင္႕မိသားစုနွင္႕ သင္႕ပါတ္၀န္းက်င္ကိုပါ
ထိခိုက္နိုင္တဲ႕အတြက္ ေရွာင္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားပါလို႕ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။                                          

သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ေမးပို႔ေပးလို႔ဖတ္ျပီး
က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းေတြကိုဖတ္ေစခ်င္လို႔ပါ

No comments:

Post a Comment


ခ်က္တင္ခန္းေအာင္ေအာင္ဦး